Regulamin ALO

Regulamin rozgrywek Amatorskiej Ligi Oldbojów - Limanowa w sezonie 2023

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Rozgrywki organizowane są w oparciu o przepisy PZPN.

3. Rozgrywki o mistrzostwo w sezonie 2023 prowadzone będą w systemie wiosna-jesień

4. Rozgrywki odbywają się w jednej klasie rozgrywkowej zwaną Amatorską Ligą Oldbojów

5.Wpisowe do rozgrywek ALO wynosi ? (kwota zostanie ustalona po wstępnym zgłoszeniu drużyn)  zł co stanowi również kaucję wpisowego danej drużyny ( przepada ona w przypadku wycofania się drużyny z rozgrywek)

UCZESTNICY ZAWODÓW

1.W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy urodzeni są w roku 1988 i starsi

a) w rozgrywkach może brać udział jeden zawodnik z rocznika 1988-1983 zrzeszony w strukturach PZPN i zgłoszony do rozgrywek w V Lidze bądź Klasie Okręgowej

b) w rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy z rocznika 1988 i starsi którzy są zgłoszeni do rozgrywek pod egidą PZPN i są czynnymi zawodnikami w Klasie A lub B

c) nie ma natomiast ograniczeń dla zawodników którzy ukończyli 40 lat - rocznik 1983

2. Drużyny zobowiązane są posiadać listę zawodników (maksymalnie 18 zawodników) i przekazać ją do organizatora najpóźniej do dnia 10 kwietnia 2023 drogą mailową

- Lista zawodników danej drużyny potwierdzająca tożsamość, rok urodzenia i zdolności do gry na własną odpowiedzialność, musi być własnoręcznie podpisana przez kapitana drużyny

Kapitanowie podpisując listę zgłoszeniową potwierdzają akceptację regulaminu oraz grę w ALO na własną odpowiedzialność i jak i pozostałych zawodników swojej drużyny

3. W trakcie sezonu można dodatkowo zgłosić zawodnika do rozgrywek w czasie trwania tzw.okienka transferowego które w sezonie 2023 będzie trwało od 05.07.2023 do 15.08.2023

Nie może to być jednak zawodnik, który rozpoczął sezon w innej drużynie i rozegrał w niej więcej niż dwa mecze, wyjątek stanowi wycofanie się drużyny z rozgrywek, wtedy zawodnik może dołączyć do dowolnej drużyny, która ma obowiązek powiadomić organizatora rozgrywek.

4. Przed każdym spotkaniem kapitanowie lub kierownicy drużyn zobowiązani są dostarczyć sędziemu danego spotkania czytelnie wypełniony protokół meczowy który zostanie dostarczony i będzie do odbioru u organizatora ALO lub sędziów w przeciwnym razie arbiter może nie rozpocząć spotkania a obydwie drużyny zostaną ukarane walkowerem..Każdy z zawodników LLO zobowiązany jest do posiadania przy sobie dowodu tożsamości i okazania go sędziemu oraz kapitanowi drużyny przeciwnej w przypadku konfrontacji której może zażądać kapitan drużyny rywali jednak musi to zgłosić sędziemu przed regulaminowym zakończeniem spotkania.W przypadku gry nieuprawnionego zawodnika w jednej z drużyn orzeka się walkower na korzyść rywala a w przypadku gry nieuprawnionych zawodników w obydwu drużynach obustronny walkower.

ZASADY PROWADZENIA ROZGRYWEK

1.Wszystkie mecze rozgrywane będą na obiekcie MKS Limanovia Limanowa na boiskach zbliżonych do wymiarów boiska Orlik w piątki lub inne dni po wcześniejszych ustaleniach z gospodarzem obiektu którym jest klub MKS Limanovia (terminarz) od godziny 19.30,20.30 i 21.30.

a) w rundzie wiosennej co najmniej dwie kolejki spotkań (oprócz piątków) zostaną rozegrane w poniedziałek lub wtorek (w zależności od dostępności boiska)

2.Na boisku występować mogą składy 6 + 1 (jednak nie mniej niż 3 +1 –w tym przypadku sędzia przerywa mecz i orzeka walkower na korzyść rywala

3. Mecze odbywają się systemem mecz i rewanż (wiosna - jesień)

4. Za każde rozegrane spotkanie przyznaje się ilość punktów w zależności od uzyskanego wyniku:

a) za zwycięstwo -3 punkty

b) za remis -1 punkt

c) za przegraną -0 punktów

5. W rozgrywkach kolejność zespołów w tabeli ustala się według :

- ilości zdobytych punktów

- korzystniejszy bilans bezpośrednich spotkań (przy równej ilości punktów)

- korzystniejsza różnica bramek między zdobytymi a straconymi bramkami we wszystkich meczach ligowych

- większa ilość zdobytych bramek

- dodatkowy mecz 2 x 10 minut pomiędzy zainteresowanymi drużynami (w przypadku podium)

- w przypadku trzech lub więcej drużyn mała tabelka

6. Czas trwania spotkań 2 x 25 min (max. 3 minut przerwy)

7.Bramkarz wznawia grę z pola karnego ręką i ma na to czas 7 sekund

8.Rzuty z autu wznawiane będą podobnie jak w futsalu nogą i podobnie jak bramkarz zawodnik ma na to czas 7 sekund

8. Dopuszcza się w każdych zawodach zmianę dowolnej ilości zawodników z możliwością powrotu na boisko ale w określonej strefie zmian (tutaj zmiana poza strefą do tego wyznaczoną może również być ukarana przez arbitra żółtą kartką)

9. Numery na koszulkach zawodników muszą odpowiadać numerom wpisanym do sprawozdania meczowego

10. Dopuszcza się zmianę terminu (przełożenia meczu) za zgodą organizatora i drużyny przeciwnej (nową datę ustali w takim przypadku organizator) tylko jednego spotkania dla każdej drużyny w rundzie jednak musi to nastąpić minimum 24 godziny przed wyznaczonym terminem spotkania.

11.Piłki do gry w danym meczu zobowiązane są arbitrom dostarczyć rywalizujące ze sobą drużyny (co najmniej po 1 piłce każda z drużyn).

SPRAWY DYSCYPLINARNE

Kary nakładane na zawodników:

1.żółta kartka – odsunięcie zawodnika na 3 minut z gry w zawodach bez prawa wprowadzenia innego zawodnika do gry w jego miejsce na czas trwania kary (gra w osłabieniu drużyny ukaranej) nawet przy stracie gola

2.czerwona kartka – usunięcie zawodnika z gry bez prawa wprowadzenia innego zawodnika do gry w jego miejsce do zakończenia zawodów (gra w osłabieniu drużyny ukaranej).

Pozostałe przewinienia będą karane zgodnie z przepisami dyscyplinarnymi PZPN.

3.Kara zakazu gry po otrzymaniu przez zawodnika :

- 3,5,7 i kolejnego napomnienia żółtą kartką – gry w jednym spotkaniu

- 9 i kolejnego napomnienia żółtą kartką – gry w dwóch kolejnych spotkaniach

- otrzymaniu przez zawodnika dwóch żółtych kartek w jednym spotkaniu a w konsekwencji czerwonej kartki – zakaz gry w jednym spotkaniu

- otrzymaniu przez zawodnika bezpośrednio czerwonej kartki – gry w jednym spotkaniu

- pozostałe kary podlegają interpretacji przepisów PZPN a także organizatora LLO

3. Za szczególnie brutalne, niesportowe zachowanie zawodnik może być, po przeprowadzeniu postępowania dyscyplinarnego, wykluczony z rozgrywek do końca sezonu. W następnym sezonie zawodnik może zostać zgłoszony do rozgrywek po przekazaniu na dowolny cel charytatywny kwoty w wysokości 200,00 zł na potwierdzone dowodem wpłaty.

4. Drużyna która nie rozegra meczu z własnej winy (walkower) jest ukarana automatycznie karą finansową w kwocie 150 zł na konto organizatora

5. Wszelkie zmiany i prawo interpretacji niniejszego Regulaminu oraz rozstrzygania wszystkich spraw nie ujętych w Regulaminie a wynikających z prowadzonych rozgrywek przysługuje organizatorowi.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości